ب‌- الوصف الوظيفي:
• إستقبال العملاء من باب الدخول بابتسامة تعكس مدي خبرتنا في الضيافة
• اجلاس الضيوف علي الترابيزات المخصصة لكل منهم سواء بحجز او بغير
• الرد علي تليفون المطعم لاخذ الحجوزات
• تنسيق الحجوزات بما يتناسب مع عدد العملاء وحجم الطاولات
• المتابعة مع العملاء بالتليفون اللذين قامو بالحجز 
• حجز اعياد الميلاد وخلافه مع العملاء
• الالمام بالمنيو المام كامل
• متابعه العملاء في حل اي مشاكل تعترضهم اثناء تواجدهم بالمطعم
• عمل قاعدة بيانات من العملاء 
• الاتصال اليومي بالعملاء الذين قامو باملاء كومنت كارد للتاكد من رضائهم عن الخدمة
• التواصل مع العملاء باستمرار لابلاغهم باحدث عروضنا 
• الاشراف علي قسم الهاوس كيبنج من متابعه نظافة للمكان يوميا
• عمل تقرير يومي باحتياجات الصيانة
• التنسيق التام مع مدير الصالة او من ينوبه لمعرفة الطاولات الجاهزة لاجلاس الضيوف 
• تحضير جداول أتعاب الموظفين الإكسترا والمتدربين في مختلف أقسام الشركة
• حفظ اي متعلقات شخصية نساها العملاء لحين حضورهم واستلامها
• المساعدة في ايجاد افكار جديدة يرتقي بها المكان
• عمل علاقات متميزة مع العملاء لمعرفة ردود افعالهم عن المكان او اي شكاوي

Job Details

Date Posted: 2016-05-06
Job Location: Alexandria, Egypt
Job Role: Customer Service
Company Industry: Hospitality/Tourism/Travel

Preferred Candidate

Career Level: Mid Career
Nationality: Egypt

Apply Now - Jobs in Egypt - Customer Service Jobs in Egypt - Search All Jobs



المصدر Jobs in Egypt | Bayt.com